Söndag/måndag/tisdag

När mor och far och Andrea och David åkte från ön så gick jag och Emmelie och plockade blåbär. Vi bakade sedan blåbärsmuffins.



På kvällskvisten kom herr Byström in nå't arbetsil. Ner med de sista träden som jag ville ha ner.


På måndag fm kom David och Andrea igen fast sjövägen. Premiärtur från Näske till ön.
Efter lunch åkte de tillbaka för att jobba natt.


Så här fint väder fick vi på em .


Vi gjorde en tur till Trysund helt apropå. Köpte lite glass och kvälltidningen.



När vi kom hem från Trysunda duschades det och vi svidade om för en god middag på kajen. När vi kom hem blev det revansch i Gin Rummy. Emmelie vann på söndagkväll och nu blev det Mickes tur.


Idag tisdag så åkte vi in till stan. Emmelie skulle hem och vi behövde proviantera lite av varje =) igen. Gjorde en tur till Bonäset och betalade räkningar jag pysslade om mina blommar. På hemvägen for vi en sväng till Näske och lämnade lite saker till Andrea. Vi mötte upp Emilie hos svärmor för hon skulle komma ut till oss. Jag joggade till Hålviken där Micke hämtade mig. Det gick skitbra. Många fina stugor efter vägen. Hugaligen. Micke provade huggyxan han lånat av svärfar. Det gick jättebra. Annars gör vi inte så mycket just nu, ska äta lite middag och sedan blir det den goda boken. Micke tror att vi ska spela Gin Rummy igen hahaha.

Kommentarer:

1 Mamma:

Vad ni verkar ha det bra,inte verkar ni har det bra.Vi har det också bra med våra två godingar,men vi ser framemot torsdag då vi får celebert besök.Nu ska vi titta på allsång på skansen med chips och godis för barnen.Puss och kram.

2 syrran:

Ja, det verkar vara mys överallt, prata med Moliden nyss och Leif och Sofia har filmkväll. Själv knegar man på här i storstan:)

Kommentera här: