Vår

I söndags kändes det att våren äntligen är här. Det droppar och kvittrar för fullt. Man träffar grannarna igen. Vi har ju som legat i ide verkar det som. I alla fall de vuxna. Vi har haft några dagar med plusgrader men nu verkar det som om det ska bli kallare igen. Hoppad det är fel.
 
Tredje huset från vänster bor vi i. Det har, och är, varit suveränt att bo här när man har små barn eftersom lekparken är på våran baksida med stor äng där det spelas fotboll och brännboll.
 
Kära döttrar! Här har ni lekt mycket men då var det skog här. Nu ska det byggas ett församlingshem här.
 
 
Utsikt mot stan (Ö-vik).
 
 
Nu är asfalten nästan helt framme.
 
Här är det annars lite sjukstuga. Maken är sjuk och när han är  hemma från jobbet så måste man anse att han är sjuk. Han tror han ska jobba imorgon men vi får väl se. Nu har jag börjat hosta och ha mig och det gillas inte. Jag ska ju äta god mat på lördag!!! Jag brukar tappa smaken när jag blir förkyld och det vill jag inte just nu. Jag lever på hoppet. Nu ska jag vila med maken i soffan.

Kommentera här: