Bortbjuden

För några månader sedan fick jag och några arbetskamrater en inbjudan av våran arbetskamrat Janne till hans stuga i Mosjön (längst in). I fredags var det dax. Jättefint ställe och väldigt nära vattnet. Det regnade hela kvällen men det gjorde inget för vi hade mycket trevligt inomhus i värmen.

Jag står på altanen och tar denna bild. Några steg och man är i badet.


Janne bjöd på tacos. Trots att det inte är min favvo så åt jag som bara den. Det var faktiskt gott.


Thomas och Eva verkar tycka att PO äter för mycket om man ska tolka blicken. Anette håller ett stadigt tag i glaset.


PO och Kjell njuter av god mat och dryck.


Frasse och Tomas äter och stoppar i sig.


Kvällens värd agerar lekledare. Han hade gjort en quizz med alla möjliga frågor.


Detta lag är inte att lita på. Johnas ville att jag och han skulle bilda lag nästa gång men jag var ganska nöjd med Thomas och Kjell. Bra generationsmix om man säger så.


PO, Anette och Tomas kämpar på. Dom kom sist.


Här går vi igenom de rätta svaren. Mitt lag förlorade med en poäng. Om jag fått svara som jag ville hade vi vunnit, så sa Johnas också. Tjejerna fick dela på priset som var en champagneflaska av lite mindre modell men det var inget fel på innehållet =))).


Jannes fru Inger hade bakat rabarberkaka. Mums.


Kjell och Tomas var ovetande om att de hade likadana "urgamla" mobiler. Nu behöver dom inte känna sig ensamma längre.


En liten tryckare hann vi också med innan det var dax att åka hem.

Kommentarer:

1 Syrran:

Härligt gäng! Förstår att du trivs med dem:)

Kommentera här: