Lite av varje

I torsdags var jag på dejt med några brudar. Jag, Pernilla, Ingela och Ulrika har känt varandra sedan vi gick i lekis. Ulrika bor i Täby Kyrkby men har stuga i Fälle. Vi stöter på varandra på stan eller på mataffärn och sällan har man tid att prata då. Nu tog Pernilla och Ulrika tag i saken att träffas och sitta i lugn och ro och surra. Bra gjort. Vi gick till "Olles" och åt. Jättemysigt och rolig hade vi trots lite blixt, dunder och störtregn.

Ingela och Pernilla skiner ikapp.


Jag och Ulrika.


Jag sov hemma på torsdagnatt, tack och lov. Det var sådant oväder på ön så jag hade nog inte sovit alls. Knappt man gjorde det hemma. På fredag em när Emmelie slutat jobbet följde hon med mig ut. Vi åt en ny kycklingrätt till middag. Recept kommer senare.



Idag lördag åkte vi inte till Bjästa och tankade. Då passade jag och E på att kolla in rean på Eldorado. Ett par byxor och en klänning till mig och en kofta till E. Sedan timade vi in Andrea och David på KB65 Loppis på Holmen. Där köpte David en cykel för 50 spänn som han ska ha i Luleå till skolan. Dom stjäl visst där uppe. Andrea köpte en kartong galgar, E två prydnadsfigurer och jag en glasburk som jag ska som ljuslykta.  På loppis möter Mickes kusin Elisabeth upp för att hälsa på oss på ön. Andrea och David har grillfest ikväll så dom fortsatte till Nyåker.



Slut fika!


Elisabeth och Micke.


Innan middagen tog vi en frisbeerunda. Jag har önskat en revanschrunda.



Ikväll har vi ätit kräftor och skinkpaj och avacadosallad till middag. Mums! Vi tre har ätit upp 2 kg kräftor och nästan en hel paj.



Imorgon hoppas vi på bättre väder för då tänkte vi åka ut till Ulvön. Just nu är det i alla fall lugnt på havet...

Kommentarer:

1 sis:

Hoppas ni tar er ut idag på Ulvön!! Sedan undrar jag om du inte har nog med ljuslyktor????

Kommentera här: