Mycket snö

Idag gjorde jag och Micke en tur ut på ön för att kolla läget efter allt snöande. Vi vill inte att solcellerna ska snöa över så att inte batterierna laddar. Jag tycker ju att det är lite läskigt att gå på isen men det gick bra idag. När man ser isblocken som ligger upptryckta på strandkanterna så förstår även jag att isen ska hålla för mig.

Solcellerna skottas fram.


Snö snö snö


Härligt tjocka isblock. Här på stranden brukar vi sola och bada.


Den omtalade fiskodlingen.


Något djur som grävt in sig under stugan för att få det lite varmt och gosigt.


Så var det slut på den här helgen. Tiden flyger iväg. Igår åkte jag till Moliden och klippte håret och fikade hos syrran. Åkte sedan till Åkes i Själevad och handlade lite grejer till semlebaket. Semlorna blev stora. Det är alltid nostalgiskt att handla där. Några av kassörskorna jobbade redan när vi bodde där och är fortfarande kvar. Micke var på hockey och jag, Andrea och David såg matchen hemma. Emmelie jobbade och åkte sedan till en kompis som fyllde 18 år. Just nu är Andrea och David och hämtar mor och far på busstationen. Ska bli kul att ses igen.

Kommentera här: