Gott slut!

Julen förlöpte lungt och stilla. Barnen åkte till pappa Janne på juldagen och Andrea och David sedan vidare till Bjästa för att fira med Davids familj. Jag och Micke åkte ut till ön för att kolla läget och det var tur det. Solcellerna hade snöat över och då kan batterierna frysa sönder men dom hade klarat sig. Jag tycker alltid att det är lite läbbigt att gå på isen så jag kan inte riktigt njuta av promenaden ut dit.

Annars under veckan så tycker man ju inte att det händer så mycket men det gör det ju ändå. Andrea och David åker mellan Bjästa och Bonäset. Det är så mysigt att få rå om dom nu när dom är på hemmaplan. På söndag åker dom hem till sig igen. Dom försöker att plugga men det verkar som om det går trögt. David har varit med på två hockeyträningar som Simon haft och det har varit uppskattat av pojkarn och Simon har blivit ompysslad av Andrea.

I tisdags var jag ledig för jag skulle klippa mig bland annat. Efter klippningen blev det en kaffeslurk hos syrran och sedan lunch och shopping med ungdomarna och mor och far . Jag är ju så knäpp att jag åker till Moliden för att klippa mig. På kvällen var det hockey för alla utom jag som åkte till F&S.

Vi planerar också för fullt inför nyår. Maten verkar viktig för alla blandade åldrar och helst oxfilé (vad är det som gör denna köttbit så omtyckt?). Vi åker till Moliden och där är det hockey och hamburgergrillning som gäller på dagen och sedan firar vi in det nya året med 40 andra goproppar som Lisa tycker att vi är =). Ikväll ska vi duka och rigga musikutrustningen. Emmelie och hennes kompisar ska fixa hemma hos oss så det är bäst att hålla sig undan.

Granen har åkt ut. Eller rättare sagt, packats bort. Emmelie än ivrigare än jag denna gång. Hon undrade igår om vi inte skulle ta bort all julpynt också. Hade gärna gjort det men orkade inte börja med det också mitt uppe i alltihopa. Men på nyårsdan kanske... Hon städade tvättstugan och skåpet istället.

Gott Nytt År!




Ps. Var försiktig med raketer och smällare. Ds.




Kommentarer:

1 sis:

tycker inte alls du är dum som åker till Moliden och klipper dig....då kommer ju du till mig och dricker kaffe <3

2 Mimmi:

Då fortsätter jag med det för ni har ju så gotte kaffe.

Kommentera här: