Lutfisk

Vi har en liten tradition att äta lutfisk på 1:a advent med hela familjen.  Vi brukar vara ute i Finna men logistiken gick inte ihop idag så vi var i Bonäset istället. Det är kära mor som står för maten och den blir så god så god. Det är ungefär hälften som tycker om lutfisken men de smakar varje år och den går åt. Alternativet är julkorv och potatismos och det är inte fy skam det heller. Jag åt av båda. Som ni kan se på bilderna så hade vi en mysig lunch.

Fia med knuff innan maten.


Gabriel, Simon och Sara.


Emilie, David och Andrea.



Emmelie och Sofia fick ett anfall.


"Gamlingarna"


Min julkrubba. Aina Altbäck har gjort figurna, Domsjönissens skapare. Jag fick alla dessa 8 figurer av Ragna för jättemånga jular sedan.  Hon var en av mina första och bästa arbetskamrat. Ragna har levt med cancer i 16 år. Hon gick bort denna månad så det var med extra kärlek jag ställde fram den i år.


Annars idag så har jag handlat och donat som vanligt. Micke åkte upp till Frille och hälsade på. Emmelie har dansat och Andrea har varit ute sålt julkort och kakor för sitt projekt. Nu pluggas det för fullt. Adam och Micke ser på fotboll. Sedan ikväll ska Micke spela hockey med jobbarkompisarna.
Just nu lyser det jättefint i Bonäset. Det är tradition numera att tända marshaller utanför sitt hus och intresseföreningen tänder från stallet till Bodum. Vackert äre.

Kommentarer:

1 Anna Panna:

Gamling kan du va själv...annars håller jag med dig...en mysig och god lunch...tack mor för den!!

2 Mamma:

Det är alltid roligt när vi är tillsammans,ungdomarna är ju detbästa som finns,ni får väl hänga med på dom ett tag till.Puss och kram.

Kommentera här: