Julafton

På julafton kom mor och far och åt med oss. På Juldagen firade vi med resten av barnen och syrrans familj.
 
Redan mitt i dagen kom tomten till oss.
Grannarna kom över med roliga paket till oss. Vi har bra grannar vi.
 
Klockan 15 bänkade vi oss i soffan för att kolla in Kalle Anka och gänget. Även om man inte ser allt så ska TVn slås på för detta.
 
 
Micke kockade.
 
När det bara är vi på julafton eller juldagen äter vi något annat än julmat. Mormor fixade förrätt. 
 
 
 
Andrea hade bakat en saffranskladdkaka som var supergod.
 
Kl 23 begav vi oss till Alne Församlingsgård här i Bonäset. Vi bor 5 minuters promenad ifrån. Nära och bra. Jag och Andrea fick till och med Micke med oss.
 
Församlingsgården är ganska ny och vi hade inte varit in i den förut. Det blev nästan fullsatt. Jag var ganska pigg när jag kom dit men innan allt var klart så hade jag gäspat många gånger. Det var skönt att få krypa ner i sängen.
 

Kommentera här: