Helgen är slut

Ja så är helgen då nästan över. Tråkigt. Idag blev det en innedag. Maken är lite gästabudstrött idag :) efter födelsedagskalaset igår. Lite nytta har vi gjort ändå. Micke damsugade och jag torkade golven. Vet inte när jag torkade golven senast. Hugaligen...
 
Så här såg det ut i Hemavan i torsdags morse.
 
Igår var vi lite kulturella. Efter min spinning åkte vi till Ö-viks museeum. Inte varje dag man är där kan jag säga.
 
Kul info!
 
Ett flickrum från 40/50-talet
 
Kafé
 
Fika blev det förstås!!
 
Kvällen tillbringade vi i Moliden på kalas. Gott och trevligt som vanligt.
 
Simon spela hockeyspel. Han fick även sällskap av kusin Elias som ville ge honom en match.
 
Förberedelser.
 
Supergott. Receptet finns på Jennys Matblogg.
 
 
Mina fina systerdöttrar.
 
Marinerad kyckling inlindad i bacon. Det är rester av marinaden som ligger överst. Ser kanske inte så gott ut men kan rekommenderas. Om inte syrran lägger ut receptet ska jag göra det.
 
Efterrätten också från Jennys Matblogg.
 
Nä tillbaka till boken, sista boken om Mr Grey :)
 
 

Kommentarer:

1 Sis:

Vad fina systerdöttrar du har, de måste ha en snygg mamma :-)

2 Mimmi:

Absolut! ;)

Kommentera här: