Lördag i Umeå

I fredags kväll hade jag ile. Skjutsade maken på "möte" med hockeypolarna och den årliga bowlingtävlingen. Micke kom inte hem med den gräsliga pokalen ;) som tur var. Sedan jag skjutsat honom tog jag en lite jogginrunda och passade då på att hämta syrrans lilla Tupperwarekanna hos en granne som verkar bo låååångt borta. Skulle ha hämtat den för länge sedan men av någon konstigt anledning har det inte blivit av men nu joggade jag förbi och gjorde det. Hemma igen gjorde jag degen till saffransbullarna. Som ser lite tråkiga ut för jag glömde kolla att jag hade pärlsocker hemma. Icke sa nicke. Men goda blev de.
 
 
Idag när vi var på väg hem från shoppingen tittade vi in i en lite matbutik som heter DUÅ. Ny favorit kan jag säga. Naturligtvis så hade vi precis missat Paolo Roberto som varit där och pratat mat. Gav mig själv en julklapp.
 
 
Emmelie pratar med Coffe.
Emmelie ska bjuda sin mor på middag här hemma. Vi får väl se hur det blir med det för just nu håller hon på med iPaden som hon köpt och vi ska på bio kl 21. Hmm...;)
 

Kommentera här: