Morsdag

Idag har vi haft svärmor, mor och far på morsdagsmiddag. Micke grillade kött som vi åt till potatissallat, grönsallad och såser. Gjorde en nässelpesto som var god. Lite för mycket olivoljesmat för min del så det kommer jag att minska på nästa gång. Nu har alla gäster åkt hem. Ungarna ligger i soffan samtidigt försöker Emmelie locka håret på Andrea. Tränar inför studenten. Jag fick en träningströja och vinglas i plast som vi ska ha på stranden på ön. Mycket praktiskt ;). Tack mina älsklingsungar.

Här har David rykt in för att lära upp Emmelie.


Här är alla mätta och glada. Vissa mer än andra..hahaha


Salladsfat. Köpte olika tomatsorter på lösvikt. Jättegoda men de gula var det inte mycket smak på.


Vi åt en ny sorts rabarberpaj som mamma gjort. Jordgubbar, vaniljsås och glass åt vi till.


Mamma hade även med sig en vacker buket med liljenkonvaljer. Nu dofter det gott i huset.


Kommentarer:

1 Mor:

Tack för en underbart god middag.Puss och kram.

2 Anna Panna:

Hmmmm.....undrar om David kan fixa mitt hår oxå?

3 Andrea:

Du får fråga honom snällt :)

Kommentera här: