Mys

På måndagkväll kom äntligen Hallins utom tjejerna ut. Simon hade tränat fotboll så han var lite hungrig och även vi... Det blev korvgrillning nere vid stranden och sedan hopp i säng efter lite surr och mys inne.

På tisdagmorgon hade vi tänkt åka till Ulvön och äta lunch men dimman ville inte lätta. Vi väntade och väntade. Leif och Micke gjorde lite eljobb och syrran och jag läste bok. Simon roade sig på egen hand.

Efter lite fika beslöt vi oss för att åka. Dimman hade lättat och solen sken på vissa ställen. Allt gick bra tills vi nästan var framme. Då mötte vi väggen av dimma. Vi kunde ha fortsatt men visst ju inte hur det skulle vara när vi skulle åka hem. Alternativet var att vi måste övernatta i värsta fall och det ville ingen. Simon tyckte det blev otäckt och vi vände tillbaka till ön. En trevlig båtresa fick vi i alla fall men inte så skön för syrran och mig. Lite skumpigt. Känns i ändan idag.

Glada är vi ändå!

Men så kom vi på att man kan ju äta även på Kajen! Perfekt och sol fick vi. Det hade vi garanterat inte fått på Ulvön.

När vi kom hem igen så gick vi nya frisbeerundan. Leif och Micke kastade bra och var väldigt nöjda.
Lite senare gick vi även den gamla och Leif och Micke kastade lika bra då också, till deras lycka.

Innan maten blev det lite smått och gott att äta och dricka. Tapas och Leifs Mojito. Gött!

Lax skulle vi grilla till middag. Den hade vi hämtat från odlingen. Marinerade den med chili, ingefära, olivolja, vitlök, soya, salt och peppar. Till det serverades kokt färskpotatis, kokta rödbetor och en sås på creme fraiche, äggula, parmesan, sambal oelek, vitlök, salt och peppar. Oj va vi åt!

Mys och bus på altanen.

I morse åkte dom hem för resa till Umeå och fotbollscup. Vi har städat, målat , joggat och skurat mattor på bryggan!! Har också pratat med en gammal jobbarkompis som skolat om sig till lärare. Det va kul. Andrea ska få låna lite studiematerial av henne nu när hon ska plugga till lärare i Luleå. Imorgon åker jag in till stan för att äta middag med Ingela, Pernilla och Ulrika. Vi gick grundskolan tillsammans. Ulrika bor i Täby Kyrkby sedan lång tid tillbaka men har stuga här hemma. Det blir trevligt. Ska försöka hinna med lite klädtvättning också hade jag tänkt.