Söndag

Vilken dag! Härligt med sol och värme. Fick en matbrödkokbok av min underbara döttrar. Dom gillar att äta mammas nybakad matbröd. Idag har vi varit och uppvaktat kära svärmor på morsdag. Vi (jag, Micke och Emilie) fikade lite innan vi åkte ut på ön. Jag fick med mig lite rabarber också av svärmor. Ute på ön så fixade vi till gången ner till stranden och plockad ut kylskåpen för att göra rent bakom men där var det så rent och fint så. Lite damm bara. Micke lekade lite för mycket med kylskåpet så han fick inte igång det till slut men fixarmicke fixade det också. Nu funkar det. Vi tog hem en av de stora gasoltuberna som var tom för att byta den. Andrea och David har varit hos Davids mormor och morfar och firat morsdag.  Emmelie har pluggat och spelat beachvolleyboll. Nu har hon åkt till Adam som kommit hem från Junsele.  När vi kom hem från ön skulle jag trimma gräst men det gick åt pipan. Efter några försök och Mickes mekande så brann den upp helt enkelt. Suck. Efter maten somnade jag på solsängen. Guuud va skönt. Just nu låter det i soffan från någon annan. Vi ska snart äta efterrätt. Rabarberpaj med jordgubbar och vaniljsås. =). Emmelie har redan ätit för hon var rädd att bli utan.
Emil  Hållberg har lagt ut en film där han visar att han kan göra dubbel fram- och bakåtvolt. Mycket duktigt!

Här fixar Micke med kylskåpet (gasol)



Micke på sin favvoplats


Dagen efterrätt

Kommentarer:

1 Sofia:

Oj oj vad han kan, dubbelt, båda hållen!

2 Syrran:

Vadå, såg ju skitenkelt ut.....:) Man har väl bara inte provat...

Kommentera här: