Helg!

Ja då va det helg igen då. Härligt. Jag tjuvstartade igår med en ledig eftermiddag. Skulle på Ankaret och kolla att jag mår bra och det gjorde jag. Blodtrycket var på 140/80 men det var ok nu men måste kollas med jämna mellanrum för jag börjar komma i den ålder då saker och ting förändras i kroppen. Konstigt. Efter detta åkte jag ner till stan och åt lunch med mor och far och shoppade lite. Åkte hem och tog en joggingrunda, fixade mat och sedan åkte vi med Emmelie in till stan för dansesteterna hade uppvisning för nära och kära. Det var en annorlunda dansuppvisning men det var roligt med en story för en gångs skull.

Idag startade jag dagen med ett webbseminarium på två timmar. Trodde att det skulle bli helsegt men två timmar gick fort. När jag kom hem blev det en längre joggingtur än igår. För er hockeyintresserade (Simon kanske) så mötte jag NHL-proffset Tobias Enström i sin Hummer ner till Marinan. Söt liten pojke. hahaha. Jag joggade genom hans ägor och då kom han bärandes på bensindunkar från stranden. Tror han hade varit ute och åkt vattenskoter. Intressant eller hur?;) Hur som helst så när jag kom hem, pratat med syrran och dotera så blev det middag. Jag förberedde och Micke kockade. Hemmagjorda hamburgare. Mums. Nu fixar Micke virusuppdatering på en dator uppe åt Emilie. Emmelie har gått till Empa. Andrea är chaufför åt David och hans klasskompisar. Jag bloggar och facebookar. Hade tänkt trimma ute men som syrran brukar säga, jag tar ett glas rött istället och kanske en god bok. Jag måste nog hänga tvätten i alla fall, kanske...

Imorgon ska vi upp någorlunda tidigt och se Sara spela fotboll i Gullänget. Det blir bara jag och Emmelie för Micke ska åka ut på ön och tvätta stugan för den ska målas om.

Ha en mysig kväll!


Snart är det dags!

Kommentarer:

1 Syrran:

Hallå!!!! Vadå syrran och rött..???? Jag fattar ingenting!

2 Mamma:

Nu blir jag lite förskräkt har du börjat springa efter små pojkar redan ,pappa tror att du brås på mig ,men det är ju tvärtom när jag var i din ålder var det dom som jagade mig!God nattoch sov gott,vi hörs i morgonbitti,puss och kram.

3 Sofia:

Det ser härligt ut med vattenskiodor och sommar!

4 Emmelie:

åå längtar till haaaaaaaaaaavet!

Kommentera här: