Söndag

Så var sista hockeysöndagen till enda. Lite tråkigt tycker jag. Det har varit mysigt med kaffe och kaka och sedan den obligatoriska hamburgaren och naturligtvis också inköp av några lotter. Smågrabbarna tycker nog det ska bli skönt med lite vila innan fotbollen börjar (för en del). Andrea tog hand om Simon idag för Anna är ju i Norge och Leif hade jour. Jag höll henne sällskap. David kunde inte vara tränare idag för han har åkt upp till Luleå för att kolla in högskolan.

Jag bakade havretekakor igår för första gången. De blev goda men jag ska inte kavla ut dem så mycket nästa gång. Jag tycker att de blev llite för tunna. Tekakor ska vara tjocka.

Jag har vårlängtan nu. Fick en bok jag beställt om hur man kan göra saker i betong och är väldigt sugen på att komma igång men det är bäst man håller till ute. Mest längtar jag till Tjejkväll på Vincontoret just nu. Det märks att det håller på att bli varmare för nu kl 19 är det 2 grader ute.

Hanna åkte hem idag efter att ha varit hos oss hela helgen. Det är en go och snäll tjej. Trevlig och hjälpsamt också.
Just nu är det väldigt lugnt i huset. Tjejerna pluggar inför prov till veckan och Micke fixar svärmors dator. Undra vad jag ska göra....

Bilden nedan är tagen på Mannaminne i Nordingrå.

Kommentarer:

1 Lilla syster:

Vilken underbar skylt!

Jag är inte helt nöjd med att ha missat Simons sista hockeyhelger, nu får man tråna till nästa säsong....

Det där med betong tycker jag lät trevligt, jag tjyvstartade ju ifjol med rabarberbladen...vi får ta en kväll med dunken och betongen...=)

Mamma hade inte sagt att de ska till Viksjö, men helt förståeligt med tanke på hur mkt vi har pratats vid de senaste två veckorna...

Nu ska jag gå och sova för...yiipiiiee,jag ska hem imorgon...Godnatt!

Kommentera här: