Lördag

Vilken dag det har varit idag. Fantastiskt väder. Vi klev upp tidigt. Emmelie skulle iväg och se fotboll. Adam spelade träningsmatch på Skyttis. Micke var tvungen att börja meka med Audin för igår när jag hämtade Emmelie så gick den som en kratta. Jag tänkte att den här bilen kör jag aldrig mer. Han fixade det i morse så nu går den bra igen.  Sedan plockade jag och Micke fram alla trädgårdsmöbler och ställde iordning dom. Micke mekade lite med mopederna sedan åkte han till sin mor och skjutsade henne ner till Köpmanholmen. Där har han tagit fram båten och ställt den hos brorssonen Robert. Jag tog en joggingtur och var precis nyduschad när mor och far kom tillsammans med Adam och Emmelie. Vi åt lunch och sedan fick mormor en lektion i digitalkamerans värld. Spännande men det gick bra. I eftermiddag så skjutsade Andrea och David upp Emmelie till Moliden. Jag och Micke handlade för det var helt tomt i kylskåpet. Det blir så när mamsen är borta på förluster. Nu har vi ätit och mår gott. David och Micke åt så dom skulle spricka. Det var något nytt som jag provade och det gick hem. Nu ligger dom och vräker sig i soffan. Vi väntar på hockeyn, Sverige-Österrike, som börjar kl 20. Det känns att man varit ute i solen men jag smörjade mig med 10:an så det lindrar lite i alla fall.  Glöm inte att skydda er mot den starka vårsolen.

Första lunchen ute.


Lilla mor.


Lille far.


Syrenknopp.


Kaffe och Andreas bullar på baksidan.



Vrak i soffan.


Ha en skön lördagkväll!
Kram

Kommentarer:

1 sofia, emmelie,jennelie, maria:

Vad härligt med vår!

När isens små knoppar börjar att smälta och sedan stiga upp i himmelen, det är precis som när man hör en kapsylöppnare knäppa upp en kapsyl!

Maria och jennelie tvingar i sig den goda ultimata perfekta hallon tårtan, den var as god!:D

Dom andra flickorna har farit hem nu vi ska gå med manno nu! puss hej!

2 Mamma:

Vad mysigt ni har det.Puss och kram

3 Syrran i Norge:

Ja, själv sov man ju bort halva dagen med det fina vädret, och jag hade solkyddsfaktor 30 sådeså!!

4 Anders:

Jo Jo det finns en del som kan vräka sig o må gott !

5 Emmelie:

Anna slår på stort! haha

Kommentera här: